espoir / Digital IMC Campaign

에스쁘아 브랜드 리뉴얼에 따른
New IMC Campaign.

espoir / Digital IMC Campaign

에스쁘아 브랜드
리뉴얼에 따른
2019 New
IMC Campaign.

PROJECT

기존 이미지보다 힙하고, 활기 넘치게 소통하는 브랜드로의 변화를 위해,
브랜드 인지도 제고 & 판매 증대를 주 목적으로 2019 IMC 캠페인 전략 기획 및 진행.

기존 이미지보다 힙하고, 활기 넘치게
소통하는 브랜드로의 변화를 위해,
브랜드 인지도 제고 & 판매 증대를 주 목적으로
IMC 캠페인 전략 기획 및 진행.

URBAN INSIGHT

Communication methods changes are needed due to increased customer touchpoints as Channel expansion into new channels (MBS/Global)

Utilizing new model 'Joy' for Espoir to expand the brand awareness early in the campaign and establish trendiness

Conducted a campaign with the hashtag #OliveYoungRecommendedCushion in the first-half,

and encouraged Olive Young Purchases through using customer voices for conversion-optimized advertising in the second-half.

URBAN INSIGHT

Communication methods changes are needed due to increased customer touchpoints as Channel expansion into new channels (MBS/Global)

에스쁘아 신규 모델 ‘조이’를 활용,

캠페인 초반 인지도 확장으로

대세감 확보.

#올영추천쿠션 키워드로 커뮤니케이션 진행.

캠페인 후반부에는

고객 리얼보이스를 활용하여

전환에 최적화된 광고 캠페인

진행하며 올리브영 구매 유도.

THE RESULTS

2019년 상반기 대비

하반기 매출 130% 증가.

2019 연간 목표 매출

3개월 조기 달성.

THE RESULTS

2019년 상반기 대비

하반기 매출 130% 증가

2019 연간 목표 매출

3개월 조기 달성

ready to see what we can
do for your business

(주)어반디지털마케팅
D +82 2 6925 5180 E hello@urbandigital.com
A 10F, Gasan W center, 181, Gasan digital 1-ro, Geumcheon-gu, Seoul, Republic of Korea

Copyright 2021 URBAN DIGITAL MARKETING Co.,Ltd. All rights reserved.